Via deze link kan je de huidige corona maatregelen bekijken: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/leiding/ondersteuning/leiding/corona/huidige-maatregelen

Corona update

De Nationale Veiligheidsraad heeft intussen beslist om de huidige maatregelen te verlengen tot en met 3 mei. Dit wil jammer genoeg zeggen dat onze scoutsterrein ook onbespeeld zullen blijven tot dan. Uiteraard zullen we onze online scouting wel voortzetten tot dan.

Herinnering: zaterdag 2 februari is het geen scouts

Beste ouders van Sint-Frans,
In samenspraak met de leiding willen enkele ouders een scoutsfuif organiseren door en voor scouts Sint-Frans. Wij hebben hier 2 goede redenen voor; geld inzamelen voor het buitenslands kamp van de jins & verkenners én een gezellige avond organiseren om elkaar beter te leren kennen. Het is een fuif over de leeftijden héén dus zal er muziek gedraaid worden voor jong en oud. We starten om 19u. met muziek voor onze kapoenen en welpen. Om 21u richten we ons tot de volgende generaties. Uiteraard kunnen de kapoenen- en welpenouders meevieren tot in de late uren, graag zelfs!
De fuif gaat door op zaterdag 24 februari 2018 in de grote zaal van het parochiecentrum het Goddelijk Kind. Blokkeer deze datum alvast in jullie agenda en maak al reclame bij vrienden en familie. Begin december beginnen we met de kaartenverkoop en sturen we een tweede mail met meer informatie. Als er ouders zijn die op één of andere manier willen sponseren, horen wij dit heel graag!
De leidingsploeg & enkele ouders

Beste ouders en leden van Sint Frans,


Naar traditie gaan we eind oktober op groepsweekend met de hele scouts. Dit jaar zal het doorgaan op 28 en 29 oktober. We gaan dan spelen, ravotten, zotte dingen doen en een nacht slapen in de lokalen op het terrein van de scouts van Vosselaar: Konijnenbergpad 2Y
2350 Vosselaar. Op de kaart kunnen jullie zien dat dit vlak naast de konijnenberg ligt: een prachtige omgeving om te spelen.


Als je graag meekomt op weekend, liefst aan seintje aan kapoenenleidster Mie: ofwel via mie.vanhove1@gmail.com ofwel via 0477/57 94 97 😊

Nog wat belangrijke informatie over het weekend:

  • Om de kosten van het weekend te dekken vragen we €12 per lid. Dit mag zaterdag 21 of 28 oktober cash afgegeven worden, maar mag ook overgeschreven worden naar de rekening BE43 8805 0915 8101 (vergeet dan niet naam en tak van het scoutslid te vermelden).

  • Zaterdag 28 oktober openen we om 10u met alle takken op ons scoutsterrein.

  • De kapoenen en welpen worden samen met hun leiding nadien met de auto naar de locatie van het weekend gevoerd. Er kan natuurlijk ook gecarpoold worden door verschillende ouders.

  • Jongverkenners, verkenners en jins worden met hun fiets verwacht aan de lokalen. Na de opening fietsen ze samen met de leiding dan naar Vosselaar. Het is geen lange rit, maar controleer toch zeker de banden, eventuele fietszakken, ...  en breng het gerief voor het weekend mee in een rugzak, zodat je dit makkelijk kan vervoeren op de fiets.

  • Zaterdagmiddag eten we ons lunchpakket op, dat de mama of de papa heeft klaargemaakt (of jij zelf, we zijn allemaal grote jongens). 's Avonds wordt er een lekkere maaltijd voorzien door de fourage, en de volgende ochtend krijgen jullie ook eten natuurlijk.

  • We blijven maar één nacht slapen, dus veel extra kleren zijn niet nodig. Denk er wel aan om een warme slaapzak mee te nemen en een extra dekentje, want het kan 's nachts koud worden in de scoutslokalen. Voor de rest het gewoonlijke: veldbed voor de kapoenen/welpen, luchtmatras voor JV's, V's en jins – toiletgerief – proper ondergoed – slaapzak + extra dekentje (aha, het staat twee keer in de brief, nu kan je het zeker niet vergeten!) – kussen – zaklamp voor het avondspel – identiteitskaart (vergeet deze na het weekend niet terug te vragen aan de leiding, moest je hem hebben afgegeven) – eventuele medicatie + briefje met uitleg – eventueel een stripboek of klein gezelschapsspelletje om met de andere leden te spelen – snoepjes om bij de avondactiviteit op te eten

  • Zondag 29 oktober moeten we ten laatste om 12u30 het terrein verlaten. We spreken dus af om de kapoenen en welpen om 12u af te halen aan het terrein zelf. Er worden dus voor één keertje geen hotdogs gegeten op zondag, maar het middageten mogen jullie gewoon lekker thuis opeten 😊

  • iPods, pads, smartphones e.d. laat je beter thuis, of neem je mee op eigen risico.

Scoutsgroet,

De leiding

Zaterdag 9 september om 13u45 is het weer zo ver! Na een lange zomer zonder scouts kunnen we ons eindelijk terug amuseren. De leidingsploeg heeft er in ieder geval super veel zin in! We zien jullie dan!
Beste ouders en leden,
Hieronder nog wat praktische informatie over het kamp:
- Kampadres: Zeedijkweg (zonder nummer, het kampterrein bevindt zich op het einde van de straat) te Loppem/Zedelgem.
- Brieven, kaartjes en cadeaus voor de leiding dienen gestuurd te worden naar Merkemveldweg 15, 8210 Zedelgem (dit is het hoofdgebouw van het Hopper domein waar we zitten).
- Camion laden: vrijdag 7 juli om 18u => Bagage van Jv’s, V’s en Jins wordt gebracht + al het materiaal wordt ingeladen.
- Bezoekdag/Start kamp van kapoenen en welpen: zaterdag 15 juli van 14u tot 18u => Vergeet zeker niet in te schrijven voor de BBQ indien je wenst mee te eten (mailtje van Wannes).
- Aankomst Jins, kapoenen en welpen: vrijdag 21 juli => Het uur ligt niet vast maar wordt tijdig gecommuniceerd op de dag zelf. Dit zal in de late namiddag/vroege avond zijn.
- Aankomst JV’s, V’s + camion uitladen: zaterdag 22 juli => De camion komt in de namiddag aan. Wederom ligt dit uur niet vast maar zal dit de dag zelf gecommuniceerd worden. Indien jullie nog vragen hebben kan je ons steeds mailen, bellen, sms’en,…
Tot op kamp! Stevige linkers, De leiding
Beste ouders en leden,
Het scoutsjaar zit er weer bijna op en er wordt al volop uitgekeken naar het kamp! Maar voor we naar Loppem kunnen vertrekken rest er ons nog een leuke afsluiter van het gewone scoutsjaar. Naar jaarlijkse gewoonte trekken we er op de laatste vergadering met de hele groep op uit.
Op zaterdag 24 juni gaan we met z’n allen naar het Zilvermeer in Mol. We vertrekken om 10u op het lokaal. De Jong-verkenners, Verkenners en Jins gaan met de fiets. Voor de Kapoenen en Welpen wordt er een carpool georganiseerd. Indien je kan rijden (brengen, halen of beide) mag je dat aan iemand van de leiding laten weten. We komen rond 17u weer aan op het lokaal.
Vergeet voor deze dag zeker geen: lunchpakket, zwemgerief, handdoek en zonnecrème.
Stevige linkers,
De leidingsploeg
Zorg dat al uw leden weten dat het om 10u is. Iedereen heeft al een mail gekregen normaal gezien.
Beste ouders,
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen. Op de groepsraad hebben wij het met de leiding gehad over het organiseren van een ‘handel’ in tweedehandsuniformen binnen onze groep. De bedoeling zou zijn om gebruikte uniformstukken, welke nog goed te dragen zijn, in te zamelen en deze te koop aan te bieden aan geïnteresseerde leden. Wij hopen zo scouting drempel- en kostenverlagend te maken en een steentje bij te dragen tot een ecologisch en duurzaam omgaan met materialen.
Daarom willen we aan jullie vragen om eens te snuffelen in de kast, om te kijken of jullie hier of daar nog een te kleine scoutsbroek, trui, hemd, ... hebben liggen. We hebben al van enkele ouders gehoord dat het ook handig zou zijn moest er tweedehands kampeergerief aangeboden worden. Veldbedden, te klein geworden slaapzakken, ... die niet meer gebruikt worden, mogen zeker ook binnen gebracht worden.
Mie, leidster bij de kapoenen, zal proberen deze inzameling en verkoop in goede banen te leiden. Spreek haar gerust voor of na een vergadering aan. Je kan haar ook bereiken via mail - mie.vanhove1@gmail.com - of door te bellen naar 0477/57 94 97.
Kledij en slaapzakken mogen liefst gewassen afgeleverd worden. We zoeken momenteel nog een kast om al deze tweedehandsspullen in op te bergen. Deze komt dan ergens in het Papenheem te staan.
Vriendelijke scoutsgroet, de leidingsploeg
Vol ongeloof en verdriet melden wij het overlijden van Pieter-Jan Sels, jongverkennerleider bij scouts Sint-Frans. Donderdagnacht is hij bij een tragisch ongeluk om het leven gekomen. Onze gedachten en steun gaan in de eerste plaats uit naar de ouders en familie van Pieter-Jan. Omdat de begrafenis plaatsvindt op zaterdag 18 februari gaan de geplande activiteiten voor die namiddag niet door. De eerstvolgende vergadering zal er per tak een korte bezinning plaatsvinden. Indien u nog vragen heeft of nood heeft aan een babbel kan je in de eerste plaats bij Wannes en Bert terecht of bij de takleiding. Laten we de mooie herinneringen aan Pieter-Jan koesteren. Met een warme scoutsgroet, De leidingsploeg

Contact

Groepsleiding

Anton Willems:
gsm +32 488 81 89 03
e-mail anton.willems@hotmail.com

Vladik Bauweraerts:
gsm +32 495 54 18 50
e-mail vladislav.bauweraerts@hotmail.com

Onze lokalen

Sint-Frans

Baron Frans du Fourstraat 30
2300
Turnhout

info@sintfrans.be